Regulamin sklepu internetowego

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

Niniejszy regulamin sklepu internetowego stanowi o zasadach korzystania ze sklepu
internetowego dostępnego pod adresem: www.freetravel.pl (dalej jako: sklep internetowy), a
w tym o prawach i obowiązkach Klienta i Sprzedawcy, związanych z zawieraniem umów o
dostęp do treści cyfrowych oferowanych w tym sklepie.

Każdy Klient obowiązany jest do zapoznania się z treścią regulaminu oraz jego
akceptacji przed przystąpieniem do korzystania ze sklepu internetowego.

§ 1 DEFINICJE

  1. SKLEP INTERNETOWY – sklep internetowy Sprzedawcy, dostępny pod adresem
    www.freetravel.pl,
  2. SPRZEDAWCA – JAROSŁAW BANDOS z siedzibą w: Książęca 15a, 97-330 Sulejów,
    NIP 7712924744, kontakt – [email protected], telefon – +48 697 274 672.
  3. KLIENT – osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba
    prawna lub inna jednostka nieposiadająca osobowości prawnej, która dokonała
    rejestracji KONTA KLIENTA w sklepie internetowym,
  4. KONTO KLIENTA – oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem wskazanym
    przez Klienta, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, w którym
    gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego
    Zamówieniach w sklepie internetowym.
  5. REJESTRACJA – procedura rejestracji Konta Klienta, polegająca na wypełnieniu
    formularza rejestracyjnego znajdującego się na stronie: www.freetravel.pl, określona
    w § 3 niniejszego regulaminu.
  6. KONSUMENT – osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych
    lub przedsiębiorca, będący osobą fizyczną, który zawarł lub zamierza zawrzeć ze
    Sprzedawcą umowę związaną z jego działalnością gospodarczą, gdy z charakteru tej
    umowy wynika, że nie ma ona dla niego charakteru zawodowego,
  7. ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza
    Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy o dostarczenie treści
    cyfrowych ze Sprzedawcą,
  8. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – interaktywny formularz dostępny w Sklepie
    Internetowym www.freetravel.pl umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności
    poprzez dodanie Produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków
    umowy o dostarczenie treści cyfrowych, w tym sposobu płatności i terminu uzyskania
    dostępu do treści cyfrowych.
  9. UMOWA O DOSTARCZENIE TREŚCI CYFROWYCH – umowa sprzedaży produktu
    zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu
    Internetowego.
  10. PRODUKT – publikacja elektroniczna (e-book) FREE TRAVEL, dostępna w formie
    treści cyfrowej, czyli danych wytwarzanych i dostarczanych w postaci cyfrowej,

dostarczana Klientowi na nośniku niematerialnym, tj. w postaci pliku elektronicznego
możliwego do odczytu wysłanego na wskazany adres e-mail.

  1. TRWAŁY NOŚNIK – materiał lub narzędzie, umożliwiające Klientowi lub Sprzedawcy
    przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający
    dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te
    informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w
    niezmienionej postaci.

§ 2 PRZETWARZANIE DANYCH

  1. Zasady przetwarzania danych osobowych Klientów oraz przysługujące im prawa i
    obowiązki, jak również prawa i obowiązki Administratora są określone Polityce
    Prywatności, dostępnej pod linkiem: https://freetravel.pl/polityka-prywatnosci/

§ 3 ZASADY SKŁADANIA ZAMÓWIEŃ

  1. Zamówień w Sklepie Internetowym można dokonywać przez stronę internetową
    działającą pod adresem: www.freetravel.pl, wyłącznie przy użyciu Konta Klienta.
  2. Sklep przyjmuje Zamówienia składane za pomocą formularza przez całą dobę, we
    wszystkie dni tygodnia. Zamówienia składane w dni wolne od pracy będą
    przyjmowane w dniu roboczym następującym po dniu, w którym zamówienie zostało
    złożone.
  3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia przerw technicznych Sklepu
    Internetowego.
  4. Przed złożeniem zamówienia, Klient umieszcza w wirtualnym koszyku wybrany przez
    siebie produkt, który zamierza nabyć. Podczas wyboru towarów Klient może dowolnie
    zarządzać zawartością koszyka poprzez dodawanie do koszyka kolejnych towarów
    lub usuwanie ich z koszyka.
  5. Warunkiem prawidłowego złożenia Zamówienia jest wypełnienie w zamieszczonym
    na stronie Sklepu formularzu wszystkich wymaganych danych koniecznych do
    dostarczenia towaru lub wystawienia faktury (paragonu fiskalnego) oraz
    potwierdzenie (poprzez użycie stosownego przycisku), iż zamówienie jest składane z
    obowiązkiem zapłaty.
  6. Po złożeniu zamówienia Sprzedawca niezwłocznie przesyła Klientowi informację o
    przyjęciu zamówienia do realizacji (przyjęcie oferty). Umowa zostaje zawarta z chwilą
    przesłania Klientowi przez Sprzedawcę informacji o przyjęciu zamówienia do
    realizacji. Klient otrzymuje potwierdzenie złożenia zamówienia na podany przez niego
    adres e-mail.
  7. Korzystając ze Sklepu Internetowego Klient akceptuje, że dostęp do sklepu jest
    uzależniony od dostępności i jakości połączenia internetowego pomiędzy Klientem, a
    dostawną usług transmisji danych, z którymi łączy się Klient.
  8. Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu Internetowego podana jest w złotych
    polskich i zawiera podatki.

§ 4 KONTO KLIENTA

  1. Konto Klienta umożliwia składanie Zamówień oraz dostęp do zakupionych przez
    Klienta Produktów.
  2. Rejestracja Konta Klienta wymaga spełnienia łącznie następujących warunków:
    a. wypełnienia formularza internetowego dostępnego na stronie internetowej
    Sklepu podając dane osobowe oraz hasło;
    b. akceptacji Regulaminu;
  3. Rejestrując konto oraz korzystając ze Sklepu Internetowego, Klient zobowiązuje się
    do wskazywania prawidłowych i zgodnych z prawdą danych osobowych oraz
    kontaktowych, a w miarę potrzeby do aktualizowania tych danych.
  4. Klient ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta
    (rezygnacji z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w
    szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:
    [email protected].
  5. Usunięcie Konta Klienta skutkuje utratą dostępu do zakupionych produktów.

§ 5 REALIZACJA ZAMÓWIEŃ

  1. Warunkiem realizacji zamówienia jest prawidłowe złożenie zamówienia przez Klienta,
    zgodnie z § 3 oraz opłacenie zamówienia.
  2. Sklep internetowy umożliwia płatność przy wykorzystaniu systemu przelewy24,
    poprzez przelew bankowy bezpośrednio na konto bankowe, szybki przelew bankowy,
    płatność kartą lub BLIK. Za moment zapłaty uznaje się datę uznania rachunku
    bankowego Sprzedającego.
  3. Składając zamówienie Klient wyraża zgodę na spełnienie świadczenia przez
    Sprzedawcę, tj. dostarczenie produktu, za który Klient zapłacił cenę, na nośniku
    niematerialnym, przed upływem 14 dniowego terminu na odstąpienie od zakupu. W
    związku z dostarczeniem Produktu przez Sprzedawcę, Klientowi nie będzie
    przysługiwało prawo do odstąpienia od umowy o dostarczanie treści cyfrowych
    zawartej ze Sprzedawcą.

§ 6 REKLAMACJE

  1. Sprzedawca zobowiązuje się̨ dostarczyć́ Konsumentowi Produkt zgodny z umową o
    dostarczanie treści cyfrowych.
  2. Konsument może złożyć́ reklamację, jeżeli Produkt jest niezgodny z zawartą Umową
    o dostarczenie treści cyfrowych.
  3. Jeżeli produkt jest niezgodny z umową, konsument może żądać doprowadzenia do
    ich zgodności z umową.
  4. Sprzedawca może odmówić doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do
    zgodności z umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi
    cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla

Sprzedawcy. Przy ocenie nadmierności kosztów dla sprzedawcy uwzględnia się
wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności treści
cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową oraz wartość treści cyfrowej lub usługi cyfrowej
zgodnych z umową.

  1. Sprzedawca doprowadzi treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z umową w
    rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez
    konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla
    konsumenta, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane.
    Koszty doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową
    ponosi Sprzedawca.
  2. Jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z umową, konsument może
    złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
    a. doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest
    niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów stosownie do art. 43m ust. 2 i
    3 ustawy o prawach konsumenta;
    b. Sprzedawca nie doprowadził treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności
    z umową zgodnie z art. 43m ust. 4 ustawy o prawach konsumenta;
    c. brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową występuje nadal,
    mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić treść cyfrową lub usługę cyfrową
    do zgodności z umową;
    d. brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest na tyle istotny,
    że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego
    skorzystania ze środka ochrony określonego w art. 43m ustawy o prawach
    konsumenta;
    e. z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie
    doprowadzi on treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową w
    rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.
  3. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w
    jakiej wartość treści cyfrowej lub usługi cyfrowej niezgodnych z umową pozostaje do
    wartości treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zgodnych z umową. Jeżeli umowa
    stanowi, że treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są dostarczane w częściach lub w
    sposób ciągły, przy obniżeniu ceny należy uwzględnić czas, w którym treść cyfrowa
    lub usługa cyfrowa pozostawały niezgodne z umową.
  4. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są
    dostarczane w zamian za zapłatę ceny, a brak zgodności treści cyfrowej lub usługi
    cyfrowej z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej
    lub usługi cyfrowej z umową jest istotny.
  5. Po odstąpieniu od umowy Sprzedawca nie może wykorzystywać treści innych niż
    dane osobowe dostarczone lub wytworzone przez konsumenta w trakcie korzystania
    z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczonych przez Sprzedawcę, z wyjątkiem
    treści, które:
    a. są użyteczne wyłącznie w związku z treścią cyfrową lub usługą cyfrową, które
    stanowiły przedmiot umowy;

b. dotyczą wyłącznie aktywności konsumenta w trakcie korzystania z treści
cyfrowej lub usługi cyfrowej, które stanowiły przedmiot umowy;
c. zostały połączone przez Sprzedawcę z innymi danymi i nie mogą zostać
rozłączone bez nadmiernych trudności;
d. zostały wytworzone przez konsumenta wspólnie z innymi konsumentami,
którzy nadal mogą z nich korzystać.

  1. Sprzedawca jest zobowiązany do zwrotu ceny jedynie w części odpowiadającej treści
    lub usłudze cyfrowej niezgodnej z umową oraz treści cyfrowej lub usłudze cyfrowej,
    których obowiązek dostarczenia odpadł wskutek odstąpienia od umowy.
  2. Sprzedawca ma obowiązek dokonać zwrotu konsumentowi ceny należnej wskutek
    skorzystania z prawa odstąpienia od umowy lub obniżenia ceny niezwłocznie, nie
    później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o
    odstąpieniu od umowy lub obniżeniu ceny.
  3. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty,
    jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób
    zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  4. Zgodnie z art. 558§ 1 k.c. odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi za produkt
    wobec klienta niebędącego konsumentem zostaje wyłączona.
  5. Reklamacje dotyczące działania Sklepu należy kierować na adres e-mail
    [email protected]
  6. W zgłoszeniu reklamacyjnym Klient powinien wskazać:
    a) produkt, którego reklamacja dotyczy;
    b) informacje i okoliczności dotyczące przedmiotu reklamacji, w szczególności
    rodzaju i daty wystąpienia wady,
    c) żądanie odstąpienia od umowy, naprawy wad bądź obniżenia ceny;
    d) dane kontaktowe;
  7. Sklep internetowy ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż
    w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. O rozpatrzeniu reklamacji
    Klient zostanie poinformowany w ten sam sposób, w jaki złożył reklamację. Brak
    ustosunkowania się Sklepu internetowego w powyższym terminie oznacza, że
    reklamacja została uznana za uzasadnioną.

§ 7 ODSTĄPIENIE OD UMOWY

  1. Konsument może w terminie 14 dni kalendarzowych od zawarcia umowy odstąpić
    od Umowy bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów. Do zachowania
    terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy przed jego
    upływem, chyba że wyraził zgodę na dostarczenie treści cyfrowej przed upływem
    14-dniowego terminu na odstąpienie od umowy. 
  2. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy powinno zostać złożone w formie pisemnej
    na adres e-mail: [email protected]
  3. Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2
    do Ustawy o Prawach Konsumenta oraz dodatkowo dostępny na stronie Sklepu.
    Konsument może skorzystać z wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.
  4. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się dla umowy, w wykonaniu
    której Sprzedawca wydaje Produkt, będąc zobowiązany do przeniesienia jego
    własności – od objęcia Produktu w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną
    przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która: (1)
    obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach –
    od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części albo (2) polega na
    regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony – od objęcia w
    posiadanie pierwszego z Produktów; dla pozostałych umów – od dnia zawarcia
    umowy.
  5. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni
    kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zwrócić
    konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy
    towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta
    sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie
    Internetowym). Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego
    sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził
    się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli
    Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt, może wstrzymać się ze
    zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Produktu z
    powrotem lub dostarczenia dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które
    zdarzenie nastąpi wcześniej.
  6. W razie odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą, a odstępujący
    od umowy jest zwolniony z wszelkich zobowiązań
  7. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące
    wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do
    stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
  8. W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi
    cyfrowej, konsument jest zobowiązany zaprzestać korzystania z tej treści
    cyfrowej lub usługi cyfrowej i udostępniania ich osobom trzecim.
  9. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Użytkownikowi, który wyraził
    zgodę na dostarczenie usług cyfrowych przed upływem terminu 14 dni na
    odstąpienie od umowy, zgodnie z art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o
    prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827, t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 287,
    wraz z poźn. zm).
    § 8 WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
  10. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym,
    którym posługuje się Sklep:
  11. komputer z dostępem do Internetu,
  12. dostęp do poczty elektronicznej,
  13. aktualna przeglądarka internetowa, obsługująca pliki Cookies oraz
    Javascript.

§9 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

  1. Korzystanie ze Sklepu Internetowego jest uzależnione od wyrażenia zgody na
    przechowywanie i przetwarzanie przez Administratora danych osobowych zawartych
    w przesłanych przez Użytkownika Formularzach, zgodnie rozporządzeniem
    Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie
    ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
    swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
  2. Dane osobowe przetwarzane są za wyrażoną przez Klienta dobrowolną zgodą,
    wyrażoną poprzez zaznaczenie właściwego pola z akceptacją w formularzu
    rejestracji.
  3. Administratorem Danych jest JAROSŁAW BANDOS z siedzibą w: Książęca 15a, 97-
    330 Sulejów, NIP 7712924744, kontakt – [email protected], telefon – +48 697
    274 672, (dalej wskazywany jako: „Administrator”);
  4. Powierzone Administratorowi dane osobowe są wykorzystywane wyłącznie:
  5. w celu umożliwienia korzystania Użytkownikowi z Serwisu, a w
    szczególności do rejestracji Konta Klienta, zakupu subskrypcji, odbioru
    treści publikowanych w Serwisie, gdy jest to niezbędne do podjęcia innych
    działań, w tym, w celu skutecznego potwierdzenia zawarcia umowy przez
    Sprzedawcę i Klienta.
  6. gdy jest to niezbędne dla zrealizowania uprawnienia lub spełnienia
    obowiązku wynikającego z przepisu prawa;
  7. gdy jest to niezbędne do wykonania określonych prawem zadań
    realizowanych dla dobra publicznego;
  8. gdy jest to niezbędne dla wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów
    realizowanych przez administratorów danych albo odbiorców danych,
    a przetwarzanie nie narusza praw i wolności osoby, której dane dotyczą.
  9. Powierzone Administratorowi dane osobowe mogą być także przetwarzane w celach
    marketingowych, o ile Klient wyrazi na to zgodę w odrębnym oświadczeniu.
  10. Klientom przysługuje prawo dostępu do swoich danych oraz do ich uzupełniania,
    uaktualniania, sprostowania, czasowego lub stałego wstrzymania zezwolenia na ich
    przetwarzania lub żądania ich usunięcia, jeżeli są one niekompletne, nieaktualne,
    nieprawdziwe lub zostały zebrane z naruszeniem przepisów prawa albo są już
    zbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane, oraz prawo wniesienia
    sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych dla celów marketingowych.
  11. Powierzone dane osobowe są przetwarzane, przechowywane i zabezpieczone
    zgodnie z zasadami określonymi w obowiązujących przepisach prawa oraz zgodnie z
    polityką prywatności dostępną pod likiem https://freetravel.pl/polityka-prywatnosci/
    § 10 ZMIANY REGULAMINU
  12. Serwis zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych
    przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa; zmiany sposobów płatności i dostaw – w
    zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego

Regulaminu.

  1. W przypadku konsumentów, o zmianie treści Regulaminu Serwis informuje ich
    każdorazowo drogą mailową, o ile będzie w posiadaniu aktualnego adresu e-mail
    Użytkowników.

§ 11 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie
    powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu
    cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.
    (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.); ustawa o prawach konsumenta z dnia 30
    maja 2014 r. (Dz.U.2020.287 ze zm.) oraz inne właściwe przepisy powszechnie
    obowiązującego prawa.
  2. Korzystanie z Serwisu jest uzależnione od akceptacji niniejszego Regulaminu.
    Akceptacja ta następuje poprzez zaznaczenie właściwego pola formularza
    rejestracyjnego.
  3. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem jego umieszczenia na stronie
    internetowej www.freetravel.pl i obowiązuje przez czas nieoznaczony.